Cicci

Dag 12 i Kina, tempel

Publicerad 2014-04-11 12:23:00 i Resor,

Idag hade ännu fler blivit smittade och jag mår ännu sämre är igår. Plus att det går en förkylning i gruppen, så det är illamånde plus förkylning. Vi började med att åka till Lama templet här i Beijing. Idag hade vi en anna guide, Eric. Han tror att han är jättesnygg och han går och säger det också "I am so handsome!". Men förra gången jag var här i Lama templet kändes det mycket häftigare. Nu mådde jag ju illa också, så det kanske var därför jag inte fick samma religösa upplevelse. Sen åkte vi till Himmelns tempel, det var inte meningen att vi skulle åka dit men jag tjatade så mycket på Lassa och vi hade inte så mycket inplanerat så det blev att vi åkte iallafall. Vi hann inte åka dit sist vi var i Kina och jag ville så gärna se det. Medan vi gick genom Himmelns tempel mådde jag så illa så jag trodde jag skulle dö. Fick så ont i magen att jag fick svårt att andas. Vågade inte säga nått till lärarna, för jag ville inte sitta på hotellet och göra ingenting. Dum idé... Sen bar det av till Pärlmarknaden. Handlade ännu mer grejer! Men när vi skulle åka därifrån kände jag mig mer död än levande. Så jag fick ta en taxi tillbaka till hotellet. Medan jag var borta såg de andra The legend of Kung Fu, det gjorde inte så mycket eftersom jag redan sett den sist vi var här. Ashäftig show förövrigt! Jag trodde att det skulle vara en teater, men det var mer som en kung fu show med lite teater mellan nummren som förklarde historien. Sjukt coola effekter! 
 
Innan vi kom fram till Lama templet berättade Zhang lite om relation mellan Tibet och Kina.
 
 
 
 
Himmelens Tempel
 
I nästan alla parker ser man folk som står och sjunger i körer, dansar, gör Taiji och i det här fallet. Sitter och spelar Erhu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Cicci och är 18år. Pluggar andra året musik på Bolandgymnasiet i Uppsala och har en hund som heter Putte. Jobbar som körassistent i en barnkör för 6-9åringar och i Stabby Prästgårds Café. Är själv med i rockkören DUM, tycker om att resa, dricka te och gå på kulturella evenamang. Min tumlr 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela