Cicci

Dag 2 i Kina, Dahutong

Publicerad 2014-04-01 16:26:00 i Resor,

Dagen började tråkigt. Vi hade "School history" på morgonen. Värsta propaganda filmen. Sen hade vi en välkomstcermoni, och det vara bara vi och rektorn där, jätte B. Sen var det morning exercise. Idag sprang de bara runt den enorma idrotts arenan på skolan. HA! Och jag och en till tjej hängde på, askul! Sen hade vi kinesiska lektion, det var superbasic inget jag inte hade hört. Sen stack vi till Dahutong marknaden. Handlade bl.a. lite presenter till mamma och pappa, rökelse, leggins, och en take-away temugg. Fast när jag kom hem så fick jag reda på att muggen var av sämst kvalité, men den kostade mig 10kr, så det var inte så mycket att gråta över... Har haft askul tillsammans med Liu Mei nu ikväll! (Tjejen som jag bor hos.) Först gick vi ut för att kolla på Universitetet, tyckte att det lät lite lamt, men det var faktiskt jättekul! Sen gick vi till affären och hittade massa spännande saker. Så vi har suttit och garvat typ hela kvällen för att jag har provat en massa grejer som jag aldrig sett eller hört talas om! 
 
Den fina banderollen de hade satt upp åt oss till välkomstcermonin!
 
Tydligen så gör man ögonmassage i Kina!
 
Cicci skämtar om att hon är med i löpturen...
 
..innan hon vet om det är Cicci med i löpturen!
 
Innan vi åkte till Dahutong var vi på en liten markand.
 
En Guzhenglektion man fick kika in och titta på. (Eller så fick man inte det, vi hörde bara musiken och gick in.)
 
Det finna många konstiga saker i Kina. Från väster har vi ris-och dadelglass, majsglass och grönärtsglass.
 
Asså barnen i Kina är så söta att man skulle kunna sluka dem levande!
 
Buffé varje kväll till middag!
 
Finns mycket konstig mat som är vakum förpackad i Kina...
 
... bl.a. från nån okänd (för mig) fågel.
 
Det här var nån schysst melonfrukt jag hittade på affären. I storleken av ett äpple, konstistensen som ett äpple, smaker lite som en gurka med lite små stänk av melon i mitten.
 
Luktade konstigt, smakade tusen gånger värre! Konstistensen av potatismos. It's called durian.
 
Avslutade kvällen med en liten tecermoni! :)
 
Hade lite filmer från idag också, men eftersom att youtube ligger under censur så lägger jag upp dem när jag kommer hem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Cicci och är 18år. Pluggar andra året musik på Bolandgymnasiet i Uppsala och har en hund som heter Putte. Jobbar som körassistent i en barnkör för 6-9åringar och i Stabby Prästgårds Café. Är själv med i rockkören DUM, tycker om att resa, dricka te och gå på kulturella evenamang. Min tumlr 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela