Cicci

Dag 4 i Kina, Changcheang

Publicerad 2014-04-03 15:13:00 i Resor,

Idag var vi till Kinesiska muren! Helt fantastiskt! Finns inte så mycket att tillägga. Vi gick jättelångt! Muren tog slut vid ett ställe och då fortsatte vi ännu längre upp på en stig tills vi kom till toppen av bergen. Där httade vi gamla smala delar av muren som inte längre används (nte för att resten av muren igentligen gör det..). Tyvär tog jag tydligen inga bilder av delarna, var för upptagen med att ta bilder av den vackra utsikten...
 
 Vi käkade på en resturang. Det var lite som ett hemmaföreta, och där inne precis bredvid toaletterna låg en liten ängel och sov.
 
Såhär såg resten av rummet bakom resturangen ut.
 
 
Varför inte käka sin matsäck uppe i ett träd?
 
 
Nu började vi komma lite off road från den stora murdelen. Nu hade vi gått halvvägs och man såg fortfarande inte slutet på trappan.
 
Här var muren borta.
 
Toppen av berget!
 
Vi såg ett fint litet hus som låg mitt i bergen. En ganska inzoomad bild.
 
Här ser vi en annan bild på huset.
 
Utsikt från Muren
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Cicci och är 18år. Pluggar andra året musik på Bolandgymnasiet i Uppsala och har en hund som heter Putte. Jobbar som körassistent i en barnkör för 6-9åringar och i Stabby Prästgårds Café. Är själv med i rockkören DUM, tycker om att resa, dricka te och gå på kulturella evenamang. Min tumlr 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela