Cicci

Dag 5 i Kina, Fabriker

Publicerad 2014-04-04 15:33:00 i Resor,

Är jätte jätte trött!! Så detta får bli ett kort inlägg. Idag var vi på ett museeum. Ganska tråkigt, vi var där förra gången, det handlade om textil så det kunde vara kul. Det borde vart kul. Men vi fattade inget, för allt stod bara på kinesiska och vi hade ingen guide som kunde engelska heller. Sen var vi till en nudel fabrik. Ganska coolt, men det såg vi också förra gången så det var mest repetition. Sen stack vi till en marknad och jag handlade massa...
 
Från textil museet. Varav det här var typ det ända plagget. Sen var det bara massa portträtt bilder på folk och en massa kinesisk text.
 
Nudelfabariken
 
På resturangerna kan man få välja vilken fisk man vill ha. Jag är ganska glad att jag är vegetarian när jag se fiskarna som ligger i sidled.
 
Marknaden. Det här var typ en tiondel av dem. Det fanns hur mycket som helst utomhus också...
 
Stackars liten...

Mat tydenligen...
 
Toaletter. Om det inte vora för den ofantliga stanken är det ganska mysiga toaletter. Lite socialt liksom. Folk sitter mittemot varandra och pratar.
 
 
Underbettet<3
 
Hot pot. Man har en kastrull med buljongvatten och sen massa råa (eller nått liknande) grejer på sidorna och sen så stoppar man i det själv och så är det klart på typ en minut. Värsta grejen i Kina.
 
Käkade tillsammans med de två kineserna som bodde hemma hos mig i somras. Hon till höger är hon jag bor hos. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Cicci och är 18år. Pluggar andra året musik på Bolandgymnasiet i Uppsala och har en hund som heter Putte. Jobbar som körassistent i en barnkör för 6-9åringar och i Stabby Prästgårds Café. Är själv med i rockkören DUM, tycker om att resa, dricka te och gå på kulturella evenamang. Min tumlr 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela