Cicci

Dag 6 i Kina, sista dagen med värdfamiljen

Publicerad 2014-04-05 16:18:00 i Resor,

Idag hade vi inget planerat från skolan utan familjen skulle anordna en aktivitet. Jag vet att många andra skulle göra massa kul grejer som att åka på tivoli och till shoppingcenter men vi gjorde mest saker hemma hos min kines. Först var vi med hennes kompisar och spelade basket och badminton. Det är typ fritidsaktiviteten här i Kina. Det och karaoke. De tyckte att det var askul... Men det var iallafall kul för mig att göra något kul tillsammans med min kines. Inte bara åka berg-o-dalbana. Sen gick vi hem till en av grannarna vi har samåkt med till skolan denhär veckan.(Världens mysigaste kille! Folk är så gästvänliga här i Kina, hans pappa ville att vi skulle åka och hälsa på på hans jobb!) Men idag fick vi iallafall hem till honom och gjorde hemgjorda nudlar! Asballt och jättegott! Sen åkte vi och handlade massa grejer. Massa te!! Och jag har fått en massa te och teserivis i present också, bara för att jag råkade säga att jag gillar te. Ganska mycket. Och kinesiska mediciner. Min kines Liu Mei Shu som hon heter var sjuk nu i veckan. Asså jättesjuk! Så tog hon lite kinesisk medicin och fortsatte gå till skolan iallafall och nu var hon nästan frisk. Bara på 3-4 dagar! Helt fantastiskt! Så då sa jag att vi har ingen medicin i Sverige som funkar så bra. Så nu har jag fått med mig en massa medicin hem också. Gud, jag har en hel väska fyll med bara presenter... Fick en extra från familjen... Ikväll fick jag säga hejdå till hennes morfar och mormor eftersom jag åker jättetidigt imornbitti. Fick värsta klumpen i halsen och så stog vi och sa massa fina saker till varandra medan Mei Shu fick översätta. Blir ledsen bara jag tänker på det. Imorn åker jag! Åh, jag vill inte! Jag trivs så himla bra här! De andra är taggde på att åka vidare, men jag är verkligen inte det! Mei Shu och jag har så himla roligt ihop!!
 
 
Gänget! Ilan, killen som vi var hemma hos ör han i röd tröja till höger om mig.
 
 
 
En mysig liten man som kom och pratade med mig när vi var i badmintonhallen.
 
Vi bor ca 5minters gångavstånd från flygplatsen.
 
Ilands pappa var jätteduktig på kaligrafi! Tyvär dog kameran innan han hann måla inför kameran!
 
Men duktig på att göra nudlar var han också!
 
Söt kines på panda. Det blir inte bättre!
 
Lägenhetsdörren!
 
Familjefoto<3
 
Jag vet inte hur mycket internet jag kommer att i Huangshan och Beijing. Så detta kanske blir sista inlägget för denna resa. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Cicci och är 18år. Pluggar andra året musik på Bolandgymnasiet i Uppsala och har en hund som heter Putte. Jobbar som körassistent i en barnkör för 6-9åringar och i Stabby Prästgårds Café. Är själv med i rockkören DUM, tycker om att resa, dricka te och gå på kulturella evenamang. Min tumlr 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela