Cicci

Den totala förvirringen

Publicerad 2014-04-15 06:45:09 i Allmänt,

Det känns så konstigt att gå på toa här i Sverige. För det första är man helt instängd. Om man är på en offentlig taolett är ju det är ypperligt tillfälle att socialicera sig, men här har men en dörr MED LÅS att stänga in sig med. I kina finns det inga dörrar, för Kina är ett socialt samhälle! Och det här med att man ska sitta på en jäkla stol och skita? Visst om man är rullstolsbunden. men annars har man ju ben att stå på! Hur gjorde människan när vi levde i skogen?! Den satt på huk. Okej skämt och sido... Men nånting som jag fortfarande har svårt att gå tillbaka till är det här med toapappret. Sen jag kom hem så letar jag alltid efter den lilla papperskorgen att slänga toappapret i. Det här med att slänga pappret i en papperskorg är faktiskt ingen dum idé! Framför allt ur miljösynpunkt! Att bara spola ut allt det naturliga i avloppet och sen det brännbara någon annanstans. Heja toaletterna i Kina!  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej, jag heter Cicci och är 18år. Pluggar andra året musik på Bolandgymnasiet i Uppsala och har en hund som heter Putte. Jobbar som körassistent i en barnkör för 6-9åringar och i Stabby Prästgårds Café. Är själv med i rockkören DUM, tycker om att resa, dricka te och gå på kulturella evenamang. Min tumlr 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela